Forum www.noweamo.fora.pl Strona Główna www.noweamo.fora.pl
Forum nowego amo
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Klany
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.noweamo.fora.pl Strona Główna -> Dyskusja nad kształtem nowego vall.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raguko




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:03, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Klan Fabularny - grupa która prowadzi sesje między sobą. Klany fabularne jakoś nigdy nie ingerowały w świat. Wszystko praktycznie toczy się miedzy członkami klanu. Dlatego coś takiego jest bez sensu. Informacje o klanie i listę członków można sobie w profilu zamieścić, a nie zakładać w sposób mechaniczny tylko po to aby był napis i małe niewygodne forum.
(miałem taki klan kiedyś ^^ )

Klan mechaniczny jest dosyć mocno powiązany z fabułą a to dlatego że wszystko co się dzieje wśród najlepszych klanów opisywane jest w gazetach typu: GA lub w wieściach czy też plotkach. Igrzyska, walka ze strażnikiem skarbu. Wszystko się wiąże z fabułą świata gry.

Podanie o klan powinno być wysłane osobie typu Władca Krainy lub jego prawej ręce.
Mogło by zawierać parę istotnych rzeczy.
-Opis klanu i siedziby gdzie miałaby się znajdować
-Listę członków ( potrzebną liczbę można by zaokrąglić do np: 20? 15? )
-Jaką ma spełniać rolę w świecie
- ... <--jakieś pomysły?

Chodzi właściwie o takie poważne podejście do klanów żeby to nie było np jak Czciciele Gloopa albo inna bezsensowna grupa.
Wtedy każdy klan oraz jego członkowie mogli by wbić się w historię, a nie tylko bezsensownie egzystować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olekk




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 16:41, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Masz coś do Czcicieli Gloopa? xD


Moje 50 centów.. (czyli jak widzę powstanie klanu)
1. Grupa osób min. 5
2. Podanie zawierające:
a) ID członków. (Przynajmniej 5 numerów)
b) Herb
c) Motto
d) Rangi
e) Historię
f) Siedzibę
*Kto powiedział że ma być łatwo?
3. Podanie akceptowane przez Księcia i Mistrza Gry (o ile coś takiego się pojawi, a mam nadzieję że tak)
4. Okres próbny 3 miesiące. Jeśli klan wymrze (mała ilość członków, brak aktywności w grze) klan zostanie usunięty.

Uwagi?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rógo




Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:02, 20 Wrz 2010    Temat postu:

że książęta będą musieli odznaczać się za chwilę niewiarygodną cierpliwością ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Auley Cuir




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 17:13, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Że wtedy będziemy mieli 3-4 mhroczne i klimatyczne klany. Kiedyś pisałem historię dla klanu: ładnie się rozpisałem, ciekawa historia, która odnosiła się do fabuły krainy i wnosiła coś nowego. Nie spodobała się. Zarzut? Za dużo do czytania. Razz

Pisanie historii, dodawanie jakiegoś motta (o.O) czy herbu jest bezsensu. Zmniejszy tylko zainteresowanie klanami.
Plus: klan fabularny, który nijak nie zahacza o życie krainy również nie ma sensu. Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Auley Cuir dnia Pon 17:14, 20 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olekk




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 17:25, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Ay ay Auley...

Motto to takie przedstawienie klanu w jednym zdaniu, coby uniknąć zbędnego czytania historii i doszukiwania się kto kiedy i dlaczego.

Herb? Koniecznie być musi jako graficzne przedstawienie klanu.

Historia? Faktycznie czytanie nudzi, ale tylko jeśli jest to lanie wody.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Auley Cuir




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 17:29, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Niestety "lanie wody" stanowi 70-80% mmorpg'owego światka. Prawda jest taka, że mało kto umie pisać, mało kto korzysta ze zdań opisowych, może kilka osób jest na tyle kreatywna, że wymyśli coś ciekawego i odstającego od wyklepanych już - nudnych jak cholera - ścieżek.

Gram na wielu grach (od kilku lat) i z doświadczenia wiem, że podania na klan systematycznie zmniejszają ich ilość. Jakoś w sumie też, bo powstają wtedy głównie klany czystko klimatyczne, najczęściej te mhroczne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nadia




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 17:32, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Historia - przy klanach mechanicznych w większości przypadków jest zwyczajnie na siłę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olekk




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 17:46, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Czyli jak? Rozgraniczamy klany na mechaniczne i fabularne? O.o

Klan to nie jak ktoś napisał Czciciele Gloopa czy Fani ŁKS Łódź... Dobry klan jest zarówno mechaniczny jak i fabularny.

Niech klan będzie przywilejem i zaszczytem a nie radosnym klikaniem w przypływie zapału.


Jasne klanów będzie mniej, ale karwasz twarz jakościowo będą jakoś wyglądać. Jakoś wątpię by w klanie 20-30 osobowym nie było osoby która by się wysiliła na napisanie choć 20 zdań. Nie mówię o esejach ale jakaś podstawa niech będzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
avenius




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:54, 20 Wrz 2010    Temat postu:

proponuje jeszcze cos takiego ze oprocz zalozenie klana bedzie opcja taka jak ród. widzialem cos takiego w niektorych vallherkach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olekk




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 19:04, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Ród= TAK Smile

Byle byłoby to jakoś unormowane mechanicznie. (Przypis przy karcie postaci)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nadia




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 19:05, 20 Wrz 2010    Temat postu:

A ja się zastanawiam, czy to dobry pomysł. Przecież ludzie z rodu - często są w różnych klanach, jak w życiu;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dagon




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:20, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Też jestem za tym żeby nie było łatwo utworzyć i utrzymać klanu. Niech będzie ich tylko kilka ale takich które naprawdę będą się liczyć w krainie. Hmm... jeszcze jedna sprawa. Klany fabularne powinny być objęte immunitetem broniącym ich przed atakami klanów mechanicznych oraz zwolnione z wszelkich opłat. No bo niby skąd fabularni mają brać kasę na ich utrzymanie? Przecież nie chcemy zmuszać ludzi na siłę do gry mechanicznej. Klany mechaniczne powinny być natomiast obciążone kosztami utrzymania wojska itp... np. raz na duży reset. Im większą ilość żołnierzy czy umocnień lub machin by posiadały tym ta opłata byłaby większa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raguko




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:49, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Ja bym wolał nie dzielić klanów na mechaniczne i fabularne tylko po prostu na KLAN czyli taką organizację co ma swoje cele historie członków znak rozpoznawczy siedzibę etc.
Klan jako grupa która włącza się w codzienne życie i tworzy nową historie świata.

Czyli konieczne jest:
-Podanie zawierające wyżej wymienione przez nas opisy (nie wszystkie), podanie rozpatrywane przez władzę.
-Okres próbny to bardzo fajna sprawa pozwoli usuwać klany wymarłe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kastor




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 17:31, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Cytat:
Też jestem za tym żeby nie było łatwo utworzyć i utrzymać klanu. Niech będzie ich tylko kilka ale takich które naprawdę będą się liczyć w krainie. Hmm... jeszcze jedna sprawa. Klany fabularne powinny być objęte immunitetem broniącym ich przed atakami klanów mechanicznych oraz zwolnione z wszelkich opłat. No bo niby skąd fabularni mają brać kasę na ich utrzymanie? Przecież nie chcemy zmuszać ludzi na siłę do gry mechanicznej. Klany mechaniczne powinny być natomiast obciążone kosztami utrzymania wojska itp... np. raz na duży reset. Im większą ilość żołnierzy czy umocnień lub machin by posiadały tym ta opłata byłaby większa.


Dagon jasno ujął moją opinię w tym zakresie. Stawmy na jakość.

a może zamiast pozwolić tworzyć każdemu klan lepiej stworzyć kilka frakcji na wejściu. Każda odrębnej charakterystyce i fabularnym uzasadnieniu. Gotowe gildie do, których można dołączyć. OFC zrobi się rekrutację na szefów. Dopiero po jakimś czasie pozwolić na zakładanie swoich, gdy warstwa fabularna wokół istniejących klanów zdechnie (kiedyś to nastąpi)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kastor dnia Wto 17:32, 21 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Amon
Administrator



Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:04, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Dagon napisał:
Klany fabularne powinny być objęte immunitetem broniącym ich przed atakami klanów mechanicznych oraz zwolnione z wszelkich opłat. No bo niby skąd fabularni mają brać kasę na ich utrzymanie?



Co w przypadku, gdy klan mechaniczny zostaje zarejestrowany jako fabularny tylko dla immunitetu oraz zwolenienia z opłat. Chcesz jakoś mierzyć poziom fabularny? Jeśli tak to jak? Gdzie kończy się klan mechaniczny, bawiący się też fabularnie, a gdzie zaczyna klan fabularny bawiący się też mechanicznie? Jak chcesz je rozróżniać, aby potem nie okazało się, że członkowie klanów "fabularnych" mają większość posągów i tytułów.?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.noweamo.fora.pl Strona Główna -> Dyskusja nad kształtem nowego vall. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin