Forum www.noweamo.fora.pl Strona Główna www.noweamo.fora.pl
Forum nowego amo
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Klany
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.noweamo.fora.pl Strona Główna -> Dyskusja nad kształtem nowego vall.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raguko




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:54, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Nie dzielić nic na fabularne i mechaniczne. Wszystko ma być połączone.

Damm you people !

Klan fabularny to sobie w profilu możecie wpisać i na forum takim jak to pisać sesje ,a nie robić bałaganu w krainie.

Dalej podtrzymuje swoje zdanie

Cytat:
Ja bym wolał nie dzielić klanów na mechaniczne i fabularne tylko po prostu na KLAN czyli taką organizację co ma swoje cele historie członków znak rozpoznawczy siedzibę etc.
Klan jako grupa która włącza się w codzienne życie i tworzy nową historie świata.

Czyli konieczne jest:
-Podanie zawierające wyżej wymienione przez nas opisy (nie wszystkie), podanie rozpatrywane przez władzę.
-Okres próbny to bardzo fajna sprawa pozwoli usuwać klany wymarłe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nadia




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 21:02, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Klany - jeśli powstaną fabularne - to będą miały co robić, jeśli tylko zechcą. Dzięki nim kraina może żyć nie tylko wieściami - mogą pomóc generować takie wieści. Generować życie fabularne takie ogólne i dla wszystkich. To nie zrobi krzywdy nikomu, a zabawa będzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dagon




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 6:29, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Wystarczyłoby aby klany fabularne nie miały możliwości gromadzenia surowców w swoich siedzibach, kupowania i utrzymywania wojski itp. Jedyną dostępną dla nich opcją byłoby forum klanu. Wówczas klan fabularny na pewno nie zostanie szarą eminencją tej krainy kryjącą się za immunitetem. A dlaczego upieram się za immunem dla nich? Skoro nie mieliby wojska a można byłoby ich atakować to ich przywódca codziennie byłby zasypywany logami z wiadomością "Właśnie klan X po raz tysięczny skopał wam dupsko, zyskał kolejne zwycięstwo i podskoczył w posągach". Nie drażniło by was to gdybyście grali tylko fabularnie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lamarath




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 7:30, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Mnie by nie drażniło. Jak gram TYLKO fabularnie to co mnie obchodzi jak się sytuacja w posągach plasuje. Można dać możliwość wyłączenia wyświetlania logów i po problemie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nadia




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 7:43, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Co nie zmienia faktu - że byłoby nieuczciwe. Na ring się nie wypuszcza kogoś, kto się nie umie bić, a już na pewno dzięki temu nie zdobywa się pasa mistrzów. To już nie chodzi o samopoczucie takiego klanu, co po prostu - głupie wyniki w posągach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dagon




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:29, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Widocznie niektórzy mają masochistyczne zapędy i lubią być kopani Wink Albo też uwielbiają ułatwiać innym nabijanie zwycięstw :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Auley Cuir




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 9:34, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Nie rozumiem dlaczego jest mowa o jakichś immunitetach, blokadzie zbierania surowców itp. itd. Ataki są częścią klanów i jeżeli klan fabularny chce zrezygnować ze zbrojenia - proszę bardzo, ale to całkowicie normalne, że inni będą ich lać. Nie ma sensu dodawać sobie zbędnej pracy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabrielle




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 9:46, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Można zrobić jeszcze inny sposób na walki klanów.

Możliwość ataku na inny klan TYLKO po wypowiedzeniu mu wojny. Wojnę wypowiada się mając konkretny do niej powód. W wieści czy plotkach lub na pokoju sesyjnym pisze się zarzewie konfliktu. Potem gdy jest ogłoszony konflikt to ktoś z rangowych odblokowuje ataki i można się lać mechanicznie.

Wtedy te klany, co są pokojowo nastawione (fabularne :] co nie umieją zgromadzić złotka) to mogą się wykazać dyplomacją, by nie zostać wyzwanym do walki.


ps.
Skoro ktoś chce grać tylko fabularnie, to nie widzę sensu by na silniku Vall siedział. Bo tu jest właśnie połączenie mechaniki i fabuły.

I nikt mi nie wmówi że w przygodzie złodziej z lvl 1 (mechanicznie) okradnie maga z poziomem 40 (mechanicznie).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dagon




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:14, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Droga Gab... to z założenia powinna być gra dla wszystkich a nie tylko dla graczy mechanicznych. Nic dobitniej nie świadczy o popularności gry niż liczba zalogowanych osób, prawda? Nie można wychodzić z założenia, że skoro gracz jest tylko fabularny to powinien szukać sobie innej gierki. I mechy i fabularni powinni znaleźć w niej coś dla siebie i czuć się swobodnie w krainie. Skoro niektóre klany nie mają ochoty na walkę mechaniczną to dlaczego na siłę staracie się je w nią wplątać? Wypowiadanie wojen... A po co? Skoro klany mechaniczne będą miały ochotę niech się tłuką bez tego. Jaki podadzą powód? Wystarczy to, że mają chęć zwyciężyć inny klan mechaniczny. I zapewniam, że mają głęboko w d**e dyplomację i powody wypowiedzenia wojny. Liczy się tylko ilość zwycięstw i miejsce na posągu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lamarath




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 10:24, 22 Wrz 2010    Temat postu:

te posągi zwycięstw w klanach to porażka, niech będą za coś innego. Za realną siłę klanu a nie za umiejętność klikania tych słabych ;]

EDIT: na przyklad atakuje się silniejszego, wiecej punktów się otrzyma. wtedy by sie po prostu nie opłacało lać fabularnych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lamarath dnia Śro 10:26, 22 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Auley Cuir




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 10:36, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Nikogo nie staramy się w nic wplątać... Stworzenie klanu równa się "wplątaniu" w walki klanowe, więc nie widzę problemu. Jeżeli kogoś aż tak razi te kilka wpisów w dzienniku, to niech zakłada sobie klan na forum. Przysparzanie sobie pracy z powodu kilku klanów jest bezsensowne, w taki sposób ta gra nigdy nie powstanie.

Co do graczy fabularnych, w postaci o jakiej napomknął Dagon - coś takiego zwyczajnie nie istnieje. Każdy pierwszolevelowiec który robi postać, dodaje jej jakieś umiejętności, czary, inne moce zwyczajnie nie rozumie teh gry i tworzy jakieś bzdury.

Tutaj wrzucę króciutką odp. znajomego z innej gry (temat dysputy był taki sam):

Idea jest taka, że mechanika jest ściśle związana z fabułą. Przykładowo siedzącego w tawernie fabularnej osiłka, który zajmuje trzecie miejsce w posągach siły, nikt przy zdrowych nie zaczepi bowiem będzie to równoznaczne z przeżuwaniem cegły - znaczy się natychmiastowa utrata zębów. Poziom, statystyki, profesja, rasa, klasa, oraz nawet punktacja rankingowa, obecność immunitetu czy reputacja ma odzwierciedlenie w fabule. Z reguły nie istnieje coś takiego "gram tylko fabularnie" - jeśli ktoś nie interesuje się mechaniką to nikt mu nie będzie bronił grac postacią ale będzie to postać niedoświadczona i słaba (co odzwierciedlają jej statystyki).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nadia




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 10:44, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Krępowanie wyobraźni nie jest dobre- zabija fabułę. Tak samo - jak łączenie jej z mechaniką w sposób ścisły.

Ale tu nie o tym, a o klanach. Na temat bezsensowności w kontekście czasu powstawania gry - niech się wypowiadają programiści, a nie my. Po rozmowie z Drizzitem wiem - że znacznie więcej możemy sobie wymyślać, niż nam się wydaje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Auley Cuir




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 10:53, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Rpg przeglądarkowy jest z założenia grą mechaniczną - fabuła jest urozmaiceniem, ma sprawić, że klikanie będzie o wiele ciekawsze. Zainteresowani wyłącznie fabułą, bez zasad ograniczających ją, powinni pomyśleć nad graniem na forum i o sesjach przy kuflu spienionego piwa. ;P

To samo tyczy się klanów. Tutaj sprawa jest prosta - klany są mechaniczne, to co robi się na forum zależy już od gracza, ale klan sam w sobie jest tworem mechanicznym. Można sobie tworzyć klany, które nie będą brały udziału w walkach, nie będą zbierały surowców, oleją AM, ale mogą to robić bez mechanicznych blokad, które wymagają dodatkowej pracy. Kwestia wyboru - nie chcesz bronić swojej siedziby = jesteś lany.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Auley Cuir dnia Śro 10:54, 22 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dagon




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:55, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Auley rozumiem ideę tej gry i połączenie fabuły oraz mechaniki. Ale dlaczego tak bardzo się upieracie nad tym żeby gracze których mechanika zupełnie nie interesuje po stworzeniu klanu byli narażeni na ataki innych? Dlaczego nie mogą mieć immuna? Skoro każdy z osobna może się uciec pod jego obronę dlaczego nie może zrobić tego cała grupka ludzi zrzeszonych w jeden klan? Masz słuszność... typowy gracz fabularny nie istnieje w Amo bo silnik gry na to nie pozwala. Tworząc postać każdy wiąże się mechanicznie z tą grą. Wiele osób jednak po wyborze postaci nic więcej z tym nie robi zajmując się tylko sesjami i grą fabularną.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Auley Cuir




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 11:01, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Osobiście nic nie mam do pomysłu immuna dla klanów fabularnych - moją główną troską jest natłok innych prac. Jeżeli prawie wszystko zostanie zrobione i ktoś stwierdzi, że może i mu się chce to proszę bardzo, nie jest to jednak priorytet do zrobienia w klanach.

A co do postaci: no właśnie, w sumie całkowicie to rozumiem - nie każdy musi chcieć klikać (nawet mnie to czasem nudzi). Dlatego byłbym za stworzeniem dokładnej kp, która będzie aktualizowana po sesjach z mg. W ten sposób uniknie się zmuszania kogoś do grania mechanicznie i osób, które robią dziwaczne rzeczy. Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Auley Cuir dnia Śro 11:01, 22 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.noweamo.fora.pl Strona Główna -> Dyskusja nad kształtem nowego vall. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin